Tanulmányok:
1986–1989
ELTE, filozófia.
1983–1985
József Attila Tudományegyetem, magyar.
1980–1984
Juhász Gyula Tanárképző Főiskola, magyar-népművelés.
1973–1977
Bercsényi Miklós Gimnázium, Törökszentmiklós.
Tudományos fokozat:
2004
PhD irodalomtudomány.
Munkahely:
2011–
Déryné Kulturális Nonprofit Kft., ügyvezető igazgató.
2009–2010
Szolnoki Főiskola, főiskolai tanár.
1987–
Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar és jogelődei, főiskolai tanár.
1985–1987
Bercsényi Miklós Gimnázium, Törökszentmiklós, tanár.
Fontosabb vendégtanári állások:
2009
Virginia Tech. (USA). Acting tactics.
2008
University of Delft (Hollandia). The interaction of architecture and acting.
2008
Kaposvári Egyetem Művészeti Főiskolai Kar. Kortárs színházművészet.
2005 és 2007
University of Toledo (USA). Stage movement.
Alapítási tevékenységek:
2009
Színházalapítás Jászberényben (Malom Film-Színház).
2000
Az Eső c. szolnoki irodalmi lap önállósodása, felelős kiadó és szerkesztő 2010-ig.
1996
Az Ellenfény c. kortárs előadóművészeti folyóirat megalapítása (másodmagammal), felelős kiadó 2008-ig.
1990
Színházi társulat alapítása, amely máig működik.
1990–2009
Részvétel színházalapításokban: MU Színház (1990); Magyarkanizsa alapkőletételi performansz Nagy Józseffel, Gemza Péterrel és Döbrei Dénessel (1994); Paál István Stúdiószínház, Szajol, alapkőletételi performansz Krupa Sándorral (2000); Megnyitóbeszéd a Nagy József Regionális Kreatív Műhely próbatermének ünnepélyes megnyitóján. Magyarkanizsa (2006).
1990, 1992, 1994
Hiánypótló színházi évkönyvek szerkesztése.
Fontosabb előadások konferenciákon és egyéb eseményeken:
2009
Musicality of The Movement, Virginia Tech. USA.
2008
A színész teremtő ereje, Színházművészeti Egyetem, Marosvásárhely.
2008
A kő – Pilinszky titokzatos útjelzője a Jézustól Krisztushoz vezető úton, Nyugat-magyarországi Egyetem, Szombathely.
2006
Humbleness Was Made Flesh, X Premio Europa per il Teatro a Harold Pinter; VIII Premio Europa Nuove Realta Teatrali a Oskaras Korsunovas e Josef Nadj. Torino.
2006
A modern intézményrendszer vége, Szeged Tudományegyetem.
Fontosabb publikációk:
Könyvek:
Az ittlét öröme – A színpadi mű hermeneutikája, Budapest, Balassi Kiadó, 2005.
A Másik Paradicsom (Palkó Tibor festőművésszel közösen), Budapest, Kijárat Kiadó, 2003.
Nagy József, Budapest, Kijárat Kiadó, 2000.
Tudományos publikációk:
A magyar tánc igazsága. Az ördöngősfüzesi legényes, mint beavatási tánc. I. – II. Budapest, Dobogó – Mítikus Magyar Történelem, 2009/2-3. és 4. szám.
Nagy József Woyzeck című előadásának konfigurációs tényezői, In: Imre Zoltán (szerk.): Alternatív színháztörténet(ek) – a színháztörténet-írás alternatívái. Budapest, Balassi, 2008. 434-446.
Szintézis vagy szinkretizmus? Tánc és képzőművészet. Budapest, Magyar Szemle, 2008/7-8. 143-149. http://www.magyarszemle.hu/szamok/2007/4/Szintezis_vagy_szinkretizmus
A színvallásról, Ars poetica, Szolnok, Eső, 2007/2. 71-72.
Josef Nadj, humilité incarnée, Bruxelles, Alternatives Theâtrales 89. Festival d'Avignon 2006. 2006/3. 22-24.
Mozgás destrukciója, In: Az erkölcs szépsége. Kaposvár, Kaposvári Egyetem Csokonai Vitéz Mihály Pedagógiai Főiskolai Kar, 2005. 648-657.
A színpadi mű megnyitása – A tánc és a színház hermeneutikája, Veszprém, Theatron, IV. évfolyam 3. szám, 2005/3. 5-12.
A mozgás mint mondás és beszélgetés – Test és mozgás metafizikája, Budapest, Kalligram, 2005/ 1-2. 104-107.
2005. „Létalapító tájék.” Egy szempont a szakrális tér értelmezéséhez, Kolozsvár, Korunk. 2005/2. 76-82. http://www.korunk.org/?q=node/8&ev=2005&honap=2&cikk=7779
L'oeuvre de théâtre réussie. In: Nouvelles tendences en littérature comparée IV. Szeged-Amiens: Szegedi Tudományegyetem – Université de Picardie Jules Verne, 2004.160-172.
2004. „A mozdulat nyelvisége.” Budapest, Napút 2004/3. 24-29. http://www.napkut.hu/naput_2004/2004_03/024.htm
Nagy József, Budapest, Kijárat Kiadó, 2000.
„…élő csontváz vagyok…” – Egy színházi jelenet anatómiája, In: Kiss Attila Atilla – Szőnyi György Endre (szerk.): Szó és kép. A művészi kifejezés szemiotikája és ikonográfiája. Ikonológia és műértelmezés 9. Szeged: JATEPress. 2003. 389-404.
Egyéb publikációk:
A holló hallása, Budapest, Dobogó – Mítikus Magyar Történelem, 2009/2. szám. http://forestpress.hu/jie_hu/index.php?option=com_content&task=view&id=12986&Itemid=1
„Az ajándékról” Jászberény: Jászkürt, 2009. december 25. http://www.tutihir.hu/itthon/4716-a-karacsony-miszteriuma-ii.html; Budapest: Szilaj Csikó, 2010/18. 14. http://www.szilajcsiko.hu/pages/viewer/18
Kedves Balázs! – könyvrecenzió Fűzfa Balázs Ottlik-könyvéről, Salgótarján, Palócföld, 2009/1. szám. 72-73.
In Vigilant Alertness Mezei Szilárd Quintet lemezborítója, London, Leo Records, 2007.
Éber készenlétben – Mezei Szilárd lemezborítójára, Szolnok: Eső, 2007/2. 83-84. http://www.hetnap.rs/uj/index.php?zg=3396&no=150
Történet-értés – világ-értés – A mese igazságáról, In. Tantárgypedagógiai kutatások. Baja, Eötvös József Főiskola, 2005. 100-104.
Bot, Mezei Szilárd nagyzenekarának cd-borítója, Győr, Győrfree, 2005.
A mennybe vitt leány, prózavers. Szolnok: Eső, 2004/3. http://vfek.vfmk.hu/00000022/tartalom.html
Fontosabb előadóművészeti munkák:
17 – Sue Ott Rowlandsszal és Ivica Ico Bukviccal, bemutató: Virginia Tech, Blacksburg, USA, 2009. április 24.
A kő – szóló, bemutató: Jászberény, 2008. augusztus 15. (Nagyboldogasszony napja)
Etudes, University of Toledo, Ohio, USA, bemutató: 2007. október 11.
A bot – szóló, bemutató: Törökszentmiklós, 2006. december 21. (téli napforduló) (2010 végéig 58 eőadás)
Oldás és kötés, Ágoston Quartet valamint Ónodi Béla, Dombi Kati és Berger Gyula táncosokkal. Bemutató: Fonó Budai Zeneház. 2006. május 15. http://www.kulturalis.tv/ingyen-online-tv/zenemuveszet/kortars-zene
A mennybe vitt leány – szóló, bemutató: Magyarkanizsa, 2004. május 20. (2010 végéig 54 előadás)
A Másik Paradicsom – 7 évig tartó performansz-sorozat 14 stációban a világ 14 különféle helyén. 2000–2007.